Tuesday, December 7, 2010

Moment of School in 2010....

huh~...tahun nyh..terlalu bnyak kenangn yg aku ta leyh lupa..n akan aku ingt smpai mati...dri awl tahun smpai la ke hari neyh...ta berhenti2 bnda manis n pahit berlaku kt ak..meh ak kongsi cerita skit..dri bulan ke bulan..summary..

January
Masa smngu skolah...rmbut ak msa g skolah mcm thun lpas..belah tepi yooo~..sume bdak2 mcm ta tgok sngt kt ak..n nama ak pown mcm ta naik lgi kt skol tuh...msuk mngu kedua..ak gntng rmbut...shiittt..rmbut aku ta leyh nk sikat..sbb pendek sngt..ak pown ap lgi..wt la rmbut terpacak..pg tuh aku masuk kelas.. sume mcm tgok pelik kt ak..ad sorng minah neyh siap ckp mcm neh kt ak.."laaaa~sy ingtkan budak baru..rupanye zack"..ahahhaha.. ayat tuh ak ingt sapa lonim...start hari tuh la..aweks2 d skolah ak mula start tgok2 kt aku..*dlu diorg jual mahal*.. loni.. ak plak jual mahal..amik kau..hahaha~..(sory sero agak koya skit bulan 1 dlu)...heeee~start bln 1 jgk nma ak naek d skolah tuh..*cup,ak bkn nk koya neyh..nk share story..jgn salah aggap please..!!
                                                                       
February 
Bulan neh aku rasa tadop cito sngt..yg aku ingt..bulan neh..skmow2 balik skolah..msti lalu dpan skool smip.. nk cari aweks2 SMIP.hahhaha...sumbak serow..tp gak..nk mitop nmbor malu..ngek..*time pemalu*..haaahh!!ado3..baru teringt..time neyh ugop time aku paling sumbak!!hahahha...Bulan neh merupakan bulan ak yg etraodnary skit...sbb nyer..ak pon mcm ta percaya..yg ak bleyh beraksi dlam lagak ngeri...bulan neh aku rasa sumbak sngt palow otok..hahhaha...ad sari tuh..ak siap g terjun bagunan..dr tingat 1 smpai ke bawah..hhheeeee~....rasa best plak wt gtu..huhuhuh...pahtu..ak pegi berlari2 kt tepi2 bngunan..tngkt 3 plak tuh...perrggghhh..kalau jatuh..mmg arwah la weyh..smpaikn tangki sekolah pown ak panjat....




March
Bulan neyh...bulan paling SEDOW!!!!..hahahhaha...aku n sumi(kwn) botakkan kepala...sbb nyer..puah rmbut tulow..hahhaha...masa ak masuk kelas pd pgi hari skol..sumo org pakat selok suko kt aku..hahhahahah.. malu2..tp mujur muko ak sedo..so jd lah aku senyum sedo kt mreka..lgi la mreka terbahak2 gelak..sbb nyoh.. org oyk..muko aku muko paling sedow plus lucu..sshiiitttt!!...


April
Bulan neh..pengetua kenal nma ak...klau dah pengetua knal tuh.msti lah ckgu2 laen lagi kenal..ahahhaa. nma ak agak femes tahun neyh...sbb nyo..result yg agak mmberangsangkan kot...bena2..bkan hasil drpd ak rajin or bijak or wtever lah...bena2..aku dapat soalan bocor time tuh...buleyh kiro..5soalan killer ado blako ngn aku..*soalan tuh!!bkan msg2 neh*..ahahahha..sapow ta leyh A kalu ado soalan..nasaboh~..n satu lgi.. meh ak bocorkan rahsia skit..ak neyh antara cable2 kemas soalan bocor..btw..bdak2 fom4 n fom5 tahun dpn tuh... serow2 nk soalan bocor..hello je kt romeo neh..hahhahha~

May
Aaahhaaaa..bulan neyh..sumi baru beli slr..so ak suruh dio bawak ke skolah..ak nk jd model..(koya nyer).. heeee~...so dye pown bwak laaa...ak ingt lgi..18 May 2010 merupakan hari aku mnjadi model...aauuuwwww~...Sumi hok asal usul dok mnat lasum ngan gmbar2 neh..jdi ko mnat la ugop sikit.. btw..thanks eyh bro..sudi amik gmba aku..i love u lah!!!


Jun
Ak rasa bulan neyh tadop sngt perkara yg berlaku...yg tahu nyoh..bulan neh bulan speedup.. get ready untuk trial..study3~..tuh jah laa hop ak ingt...

July
Yeah..bulan neyh ado kem kcmerlgn kt panji....bdak class 5A,5B,5C,5D n 5G sumo dwajibkan hadir ke kem neh...n ado bnda hok ak mmg taleyh lupa kt kem neyh..dpendek2kn cerita... ckgu ade la jmput sorang motivator neh...si motivator tnye la bdak2 yg berada dlm dewan tuh..."Sapo raso dio bleyh berjaya dunia n akhirat???"...sumo pljar duk tgok antara 1 sama laen..nk tgok..sapow angkt tgn... then tadop sorg pown angkt..skali lgi dio tnyo.."Sapo raso dio bleyh berjaya dunia n akhirat???"..ak pon mmberanikan diri angkt tngn..dlm jumlah 113 plahar tuh..hnya bbrapa org jah angkt...then motivator tuh puji kami..dio cakap.. "awk bagus,ado keyakinan diri..berani..insyaALLAH..awk bleyh berjaya dunia n akhirat"... harap2 masin lah mulut dio..ammiiinnnn~..kwn2 ak mcm jeles la gak..sbb tgok ak kene puji..n ak neh..kalu keno puji dpn org ramai gtu..jalan pown serow dok jijok bumi...ak rasa bkn ak jah..org laen pown supo jah blako..betol tak??heeeee~..then..motivator ckap.."kalau kito nk lebeyh berjaya..kito keno buat sumtim laen dari yg laen".. ak mula2 ta paham lg mksud tersirat tuh.. so soalan cepumas dio tnyo lgi..."Sapo raso dio bleyh berjaya dunia n akhirat???"..satu dewan angkt tgn..dio ckp sumo bagus...then dyo tnyo lgi soalan tuh..."Sapo raso dio bleyh berjaya dunia n akhirat???"..ak pown baru nakak dio nk gapow..dio nak laen dri laen.. ak pown ankgt lah dua belah tgan...dio tgok kt aku..then puji.."awk bgus..awk wt laen dri yg laen..awk paham mksd sy"... nk naye aku serow..heeee..then dio oyk lgi..nk lebeyh berjaya kna wt laen dri yg laen.. then dio tnyo soalan cepumas td..ak pon bgun angkt dua tgan+berdiri.. sbb nyer..rmai org angkt dua tgn gak..*jeles ngn aku*.. ahahha...dio puji lgi aku..sbb laen dr yg laen...sapa lah satu masa...dio tnyo.."sapow nk 10ringit hok ad d tgn sy??"...1 dewan angkt tgn..hahhaha..termasuk lah aku..then dio ckp..klau nk lebeyh berjya..kito kena bertindak dgn bijak..so ak terus paham mksud dio.. dio pown tyo skali lg.."sapow nk 10ringit..??".. ak dgn berani nyer pegi ke depan..amik duit tuh...dah la ak duduk belakang..jalan kt tengah2 tuh..sumo pakat kelih n suko2 kt ak..malu serow..tp nk wt rano..demi 10ringit...hahhahaa...dpt lah ak 10ringgit tuh free2~...

August 
Bulan neyh merupakan bulan trial SPM...ak trial dlm puasa..kengngan pahit berlaku kt aku..ak terkantoi meniru nota lam trial tuh..nota pe?nota SEJARAH!!!!.. hahahhaa..sejarah merupakan sbject paling ak ta suka..sbb kna bnyk baco..huhuhu...sjak dri hari tuh..prestasi aku turun..nama ak turun..ak malu..malu gilo.. sumo ckgu2 cop ak bdak pndai meniru..hahhaha..tp nk wt gano..dah mmg betol... mujur lah ado sorng ckgu neh..ckgu paling aku syg..wlaupon dio dop ngajar aku..dio sngt baek ngn ak..dio skmo wi spport kt aku.. dio ckp walaupon dio kecewa ngn ak..dio ttap berharap kt aku untok wt yg terbaik...sjak hari tuh..semngat ak untuk blaja sumo naik..sjak hari tuh jgak..ak dah bertaubat dok sey masuk nota lam prekso..syukur lah.. keno time trial..kalu SPM??mati aku..hmmm..I LOVE U CIKGU NIK HAZIMAH...



October, November, Disember
Sumo neh bulan menuju SPM..yg ak tahu..ngadap buku..tekey2 calculator..n laen2 lagi..pnjng cerita nk story..mlas ak nk type..huhuhuh

Tahun neyh..perinsip aku.."tapow tahun neyh tahun ngelas keyh,tahun depan dok dowh"...bnyk bnda lgi ak ta story kt korunk..ak rasa kalau ak share neyh..mmg ta cukup sebulan..ahahaha....rotan tuh makann aku dah..hari2 keno rotan.. sbb nyer ak neyh pegi skolah on time..7.40 masuk..7.39 ak smpai lah..on time an??hahaha... nk lgi best dgr cerita..nnt jmpe ngn aku..tnyo lah..heeeee..chill up yeah~

No comments:

Post a Comment