Monday, December 6, 2010

6 DECEMBER 2010

Hari ni merupakan hari bersejarah bagiku...

"Masa dah tamat..kertas jawapan akan dkutip",kata nyer KP...kaki aku rasa mcm nk sepak2 org jah.. sbb nk melepaskan geram due to da paper 3 CHEMISTRY yg susah..tp tapow lah..nk wat rane..msa pon dah cukup.. so aku n sumi(kwn) pon bangun n senyum sama kawan2...sbb aku n dye dah MERDEKA...then,mcm biasa..aku ngn kwn2 akn berkumpul kt dewan after abis prekso.. ak ckp ngn kwn2 aku neh yg aku nk balik dah...pahtu kwn2 ak ckp..relaks2 luh kt skolah..tau la dah abis SPM..so ak pown tngu kt skolah...ak dah rasa mcm ta sedap hati..bila ak nmpak rais pegang sumtim weird dlam poket nye..tp ak ttap lgi wt bodo..smpai lah kwn ak pngil..suh berkumpul kt pak guard...ak pown tngu la kt pondok tuh...then,aku nmpak luqman ke keretanye..ingtkan dah nk balik..so ak pown otw gak la ke kete aku..aku nmpak luqman sdng amik bnda from his car..

Tiba2, ak rasa mcm org dtg dgn laju blakng aku..skali ak paling ke blakang..perrghh!!! tepung membasahi aku..dlam masa tuh jgak..aku nmpak luqman sdang berlari menuju kearah aku..ak dh dapat bca ap yg dyorg nk wt kt aku..(nk baling telur)..spantas kilat ak berlari masuk kedalam kwsn skolah balik..nk masuk keto da taleyh..sbb ad org stndby dah.. so ak pown dgn lju berlari terhoyong-hayang(nk elak dri kene telur)...aku berlari ke kantin skolah dan terjumpe dgn sumi yg jugak dkejar oleh kwn2 ku..ak ngn dye ta berpecah walau skejap..then dye cakap kt aku.."aku nk panjat pagar skoloh Kota Bharu(KB),pintu pagar sek2 nim jago.dok pasal2 keno telur la kito duo"..so ak pown panjat lah pagar ke skolah KB..baru jah nk kuar menuju ke kereta..SHIIITT!!!..luqman n rais ado kt keto ak n sumi...masa tuh jugak..luqman nmpak kami...*dio koya wt ta nmpak kami,kunun2 ak masih dlm skoloh puteri*..ak pown duk pk..nk lari kot mana lgi la...aku pown cuba bukak jaring pagar skolah...uurgghhh..sparuh terbukak dah..sumi pown ajak aku pegi lari kot dpan pntu pgar skol KB...ak pown ikut jer dye..(ckgu2..sory eyh sy wt rosakkan pagar tuh)..heeeeee~.. kami dgn muka selamber jer kuar dpn pntu pgar utama skolah org..hahhaha..sume tgok pelik kt aku..ak sorang minah neh kurang ajar sound ak.. "wauu~..dail rmbut kaler putih ker.??"..shhhitt serow..ak ingt nk balas balik..ta dop arah tuh bkn skoloh aku~....hmmmmm

Then,sumi pown ajak ak ke kedai runcit..nk beli tepung+telur...kami berjaln kaki ke kedai runcit terdekat..hahahaha..malu gilow serow org pakat tgok kt aku....biasa lah aku.. muka selamber ttap menjadi..ak ttap wt derk..tatau malu gtu...sudah2 beli tuh... ak menuju ke sekolah...ak check line..tgok kwn2 dah tade kt kete kami..ak pown ckp lah kt sumi..."mi,mg g duk blakang wira itam tuh..aku pngil dyeorg suh kejar aku..masa mg nmpk dio kejar aku..mg attck kot blakng"...(taktik2)...tgan sumi dah ready ngn tepung+telur yg break..tgan ak pon sama..telur 2 biji..gandum separuh penuh...ak pon g lah wt lolop nk masuk skolah...then kwn2 mcm senyum2 lg kt aku..ak pon senyum balik...dyorg terus mengejar...ak pown lari ke anak-anakkan...masa dyorg nk dekat tuh..ak terus baling telur kt mreka..shiittt skali lgi..ta kene..hahhaha..pah luqman+miji+ali+rais+paih+mc wey ta berani nk dekat..sbb dioorg nmpak tgn ku dah bersenjata...ak sound kt mereka."nk lawan lgi ko?!!"
luqman mmbalas.."nak aaahh!!"..ak pown nk pecat jam aku..nk kasi kt kwn ak yg sdng menngu abahnye..masa otw nk pegi tuh...luqman dgn pantas menuju kearah aku.. ak paling tuh..terus tunduk..mujur ta kene..btw..luqman dah masuk perangkap..dio dah lebih dr keto wira yg sumi duk nusuk tuh...pah sumi pown baling tepung kt luqman..sedng molep kene tuh..aku pown kejar luqman..ah baling telur..keno atah bahu dio..pah debu2 tepung tuh wt ak dok nmpak sngt depan ak...tgok2 miji duk depan mata aku..dio baling telur kt aku.. pecoh molep kt tttuuuuuttttt ak..shit ah serow..hahahha..tp tapow..ak masih ado tepung..ak baling sekuat2nyer..tgok2 takeno pown..hahahhah..lucu serow...
In the end..aku pegi basuh tgn aku..kotor dah..then ak nk balik..masa nk menuju ke keto..luqman baling lgi telur kt aku..mujur aku smpat ngelak...so kalau kiro neh.. 4kali kena baling telur..skali jah keno..heeeee~..bakat maen bola kaki tigo masa kecik2 dlu masih ad..huuuuu~..aku pown balik lah dgn muka yg kotor+senyuman yg sedow d atas keto soram2..heeeee~..

 
gamba keno baling td



p/s:hey friends yg sudah mmbaca..thanks au sbb sudi baca smpai abish...
btw..sory sngt2..my blog buruk...SAYA BUDAK BARU BELAJAR..

No comments:

Post a Comment